|
Teszt
|
- Arculattervezés
- Az arculat funkciója egy cég vagy egy szervezet életében
Egy cég életében az egyik legfontosabb tényező a megjelenés. Természetesen ez is egy többrétegű, többértelmű fogalom, de jelen esetben arra, azokra a jelekre gondoljunk, ami az emblémát, logotípiát az arculati elemeket illeti. Egy kis segítség: Piros, fehér szépen hullámzó vonalak? ki ne gondolna egyből a legismertebb amerikai üdítőitalra? Vagy a lendületes, dinamizmust sugalló pipáról kinek ne jutna eszébe a sporteszközöket forgalmazó cég? Igen, igen, apró jelek, melyekkel sztereotip módon azonosítunk valamit, valakit, valakiket. Csoportokat, cégeket, szervezeteket, stb. Ha Ön azt szeretné, hogy egyértelműen azonosítsák egy jellel vagy képpel, színnel, tegye meg az első lépéseket! Vegye komolyan Önmagát, cégét, alakítson ki, alakíttasson ki egységes arculatot! Olyan jeleket, jelképeket, melyek alapján egyértelműen az Ön cégére gondolnak az emberek, s méltán tükrözi az Ön által megfogalmazott filozófiát, értékrendet, fő tevékenységét, munkáját.
De nézzük, miről is kell, hogy szóljon konkrétan egy jól felépített, megtervezett embléma vagy logo. Milyen üzeneteket kell, hogy hordozzon, s alapvetően min keresztül fejti ki hatását:
- metakommunikációs csatorna
- üzenet átadása - brand message
- érzelmi ráhangolás
- hitelessé tétel
- értékrend, filozófia kifejezése
- állandóság = kiszámíthatóság = bizalom = megrendelés
- Miből áll az arculat?
- Embléma / logó
- színek
- tehát állandósult jelek és színek összessége, amelyek egységesen jelennek meg különböző hordozókon, mint például névjegy, vagy autó?.
- Mi az embléma, mi a logó, és mi nem az? (fogalmak, példák képekkel, akár saját képpel)
- Milyen a jó cégarculat?
Nos, örök érvényű szabálynak tekinthetjük, hogy a jó embléma (vagy nevezzük állandósult jelnek) nagyon egyszerű, vagy legalábbis többnyire egyszerű kell, hogy legyen. Szükséges mindez azért, hogy a vizuális emlékkép, amit bárki magával visz e jel láttán, ne legyen bonyolult, hisz akkor kevésbé megjegyezhető.
Fontos továbbá, hogy valamely egyszerű, alapvető geometriai forma, nevezetesen a kör a háromszög vagy a négyzet, körbe tudja foglalni, ölelni az adott jelet. Egyszerű, tömör szimbólum. Ezek mellett fontos megemlíteni, hogy az emblémának kicsi és nagy (giga) méretben egyaránt működnie kell. Egy óriásplakáton legalább annyira fontos jól működnie, mint egy bélyegzőn, vagy egy névjegyen, vagy egy nyakkendőtűn.
Fontos, hogy az emblémánknak rólunk, a tevékenységünkről kell szólnia. Olyan képi jeleket, szimbólumokat kell tervezni, ami egyértelműen a mi tevékenységünkre utal, amivel azonosulni tudunk.
A jó embléma / olgó szinte a végletekig le van egyszerűsítve. Ne feledjük, hogy nagyon sok vizuális impulzust kell feldolgoznia egy embernek akár egy nap alatt is. Belátható tehát, mennyire fontos az érthető egyszerű jelrendszer. Ezt talán még könnyebb megértenünk, ha a közlekedési piktogramokra, jelekre gondolunk, vagy néhány közérthetőbb példára:
(Képek)
Az öné milyen? Küldje el, és mi értékeljük.
- A színek
- A három fő szín: a sárga, a kék, és a piros. Ezek mellékszínei: a zöld a lila és a narancs. Ezek a színek gyakorlatilag átölelik a spektrumot, használatuk a teljességet sugallja. Ezek mellett fontos szerep jut a fehérnek és a feketének is, akár más színektől mentesen, egymást kiegészítve.
Beszéljünk röviden a színekről is. Minden színhez társul egy komoly jelentéstartalom. Így van ez szinte az ősidők óta. Gondoljunk a vér színére, a víz kékjére, a fű zöldjére, vagy az agyag, azaz a föld barnaságára, a nap sárga éltető erejéről nem is beszélve. Ezek az ősi jelentéstartalmak, persze több jelentésrétegződéssel együtt a mai napig meghatározóak. A különböző kultúrák térhódításával természetesen ezek a jelentéstartalmak gazdagabbak lettek, esetleg lokalizálódhattak, de nekünk itt, a globális tartalmakkal kell foglalkoznunk, dolgoznunk.
Sárga: alapvetően a nap, az energia színe. Melegséget, vidámságot áraszt, gyakran azonosítják a megújulással, telítettséggel. Napjaink gyakorlatában sokan használják az étkezés, gasztronómia de a műszaki területeken dolgozók közül is. Ne feledjük, fontos, hogy milyen színekkel használjuk együtt, milyen jelentéstartalmát erősítjük. Minden színnek van egy mérhető hőmérséklete. A sárga alapvetően hivalkodó szín. Mennyiségi használata során figyelni kell arra, hogy szinte az összes többi színt maga mögé utasítja.
Piros és árnyalatai: A vér, a szeretet, az energia, az önfeláldozás színe. Szintén meleg, barátságos árnyalat, de ugyanakkor a forradalmak, a lázadás és a mindent elsöprő tűz is eszünkbe juthat róla. Gyakran használják ezen jelentéstartalmával, gondoljunk csak a tűzoltókra, de a vörös szín a vöröskereszt nemzetközileg elfogadott szimbóluma is.
Kék: a víz, azaz az élet szimbóluma. Megbízhatóság, kiszámíthatóság, tisztaság. Elsodor, magával ragad. Nem szeret az előtérben lenni, viszont szívesen kiegészít más színt. Gyakran használják kórházak, vízművek, de ugyanakkor megtalálható sok műszaki cég érdekeltségében is.
Zöld: a természet, a megújulás, a tavasz színe. Türelmet, üdeséget sugároz. A belső energiák és a külső természet találkozása.
- A hordozók és funkcióik - névjegy, cégespapír, prospektus, szórólap, tábla, plakát, stb.
- Az arculattervezés munkafolyamatai
- Miért mi?
- Mit ajánlunk? (csomagok)
Plusz kellene egy oldal a honlapkészítés menüpont alá, ami kifejezetten a weblapok arculatával foglalkozna, egy külön oldalon, példákkal, szempontokkal, technikai tudnivalókkal, stb.
- Honlapkészítés
- Webarculat
- A honlap arculatának szerepe
- A webdesign elemei, példákkal
- Technológiák, előnyök hátrányok
- grafika vagy fotó?
- munkafolyamatok
- miért mi?
- Mit ajánlunk? (csomgok)
|
|
|
|